07 July 2009

Leave Out All The Rest



So exhausted to think what is going for next three days when thinking about my schedule in next three days in my cosy bed last night.

Tuesday:Have a presentation Level 6
Wednesday:Struggle for complicated Mid Sem for Math3.Submission of tutor 2 for Chemistry
Thursday:Battle of The War Mathematics 3 for Engine student

Today I finished my presentation with the improvement without any sweating like last year when presenting in Kex 08.Praise Be to Our Glory...Alhamdulillah

When heading back to my room with my hyperactive friends we met at the corner with our Beloved Madam Asfarizan.She was previously taught us Math 2 in the short sem.Long time no see her.Still charming good-looking(qurrotul a'yun).She said for the math 3 paper it will be postponed to 4 August.yeayy.

We happilly after hearing that latest news because we not prepare yet.Hopefully we have enough time to revise it.Thanks to Allah give us an opportunity.


Ini adalah 'posting' pertama ana dalam 'english'.Saya rasa banyak kesalahan 'grammar'.Kepada sesiapa yang 'alert' dengan kesalahan tolong bagitahu saya.Juz tulis apa yang bermain di fikiran di waktu hujan yang turun dengan lebat ini.wink

Syukur kepada Allah kerana menyedarkan saya bahawa janganlah belajar bertangguh.Sangat risau semalam kerana math masih tidak 'full cover' lagi.Banyak formula yang perlu diingat.


Penyesalan timbul apakah yang saya telah lakukan sepanjang sebulan di sini.Terlalu 'Lagho' bak orang kelantan cakap.Banyak masa dibazirkan dengan aktiviti yang sia-sia.Learn from the mistakes right?

'La Daud exam lambat ag rr nape cepat sangat n kau study'bentak Abdullah semasa di permulaan sem baru.

Itu antara kata2 yang sering bermain di telinga ini bila ingin mengulang kaji pelajaran.Oleh itu jadilah seorang yang pekak dengan kata2 negatif tersebut.Jangan ikut kepada arus kadang2 kita perlu melawan arus.Orang main kita study.Orang rehat kita study.Tapi janganlah sampai study tu sampai solat berjemaah pun ditinggalkan.Alasannya nak study.Kita juga perlu mengambil keberkatan daripada Allah.Jadi solatlah kita di awal waktu.Yosh


Faktor yang lain mengapa saya suka bertangguh dalam mengulang kaji pelajaran pada sem kali ini adalah kerana melihat rakan2 yang nampak relax je.Mereka hanya bermain Dota,Pro Evolution Soccer dan etc.Ada yang melayan cerita2 terbaru yang mereka 'download' dari internet.Saya pun kadang2 'join' sekali.Darah muda katakan.


Selepas kami semua mengetahui yang 'exam' math akan diadakan khamis ini,boleh dikatakan kami semua 'study hard'.'Stay up' hingga pagi sampai kelas pun ada yang tak pergi.Janganlah menjadi seperti kami.Lagipun kita belajar ingin mengambil ilmunya bukan untuk menjawab soalan peperiksaan semata-mata.Betulkan niat belajarlah kerana Allah.


Ingin mengambil kesempatan ini memohon kemaafan kepada Madame writing & Madame Religion in Islam kerana kerap kali saya tidak hadir ke kelas diorang pada sem ini.Lebih membesarkan tidur daripada hadir ke kelas.Macam kanak2 yang baru nak masuk tadika je.Berubahlah kamu Faris!Malula banyak dengan umurmu itu.Insyaallah saya akan berubah.Leave Out All The Rest.

Doakan anak didikmu jangan malas lagi untuk ke kelas.Amin





Demi masa.Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.(Al-Asr1-3)


Leave out all the rest
Selepas mati rehatlah sepuasnya
Gunalah waktu senang sebelum
datang waktu susah
Kelak kamu akan menangis mengenang apa yang telah kamu lakukan

No comments: